woensdag 3 oktober 2012

Beetje vervreemd van alles

Als je een weekje in Zwitserland gezeten hebt, ben je echt een soort vervreemd van je oude stekkie. Het is daar zo mooi en rustig. En ik heb er ook nog een tas verkocht! Een lieve mevrouw daar liet ik mijn site zien en ze was meteen weg van mijn postzegel tas. Geen probleem natuurlijk. Dus vanochtend heb ik hem goed ingepakt en met een dikke zoen op de bus gedaan.
In Zwitserland heb ik voor het eerst van mijn leven echt gewandeld. Echte schoenen gekocht en door het bos gebanjerd. Die schoenen zijn spuuglelijk maar lopen heerlijk.
Ik had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn. Natuurlijk hielp het gezelschap van manlief en lieve vrienden ook mee, maar toch.
Ik heb nu een soort zin om een leuke tas daarvoor te gaan ontwerpen. Eentje die je makkelijk meeneemt maar er ook nog leuk uit ziet. Want is dat soms afgesproken? Als je gaat wandelen dan doe je dat op lelijke schoenen, in een lelijke jas en je draagt een lelijke tas op je rug! Ach wat maak ik me druk.

Maandag weer naar Arnhem geweest en eindelijk in leer gesneden. Dat is een hele nieuwe ervaring en die viel niet tegen. Het is best een techniek om met je rolmes langs het kartonnen patroon te gaan, maar uiteindelijk had ik maar een paar hapjes in de patroondelen. Die kun je snel weer maken met een beetje plakband.
Het was beste lastig om de juiste sluitingen en andere haakjes, holnieten, drukkers etc. uit te zoeken. Toch kijk ik er erg naar uit om volgende week te gaan naaien. Mijn eerste souffletas krijg ik dan hopelijk af. Het wordt een soort  schooltas. En daarna lekker vakantie. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten