donderdag 30 augustus 2012

En weer een mooie postzak tas!

De afgelopen twee dagen stond de benedenverdieping op zijn kop door een vervelende verstopping. Of beter de reparatie daarvan. Een groot gat in de voortuin was het minst erg :)
Ook in de keuken werd onder een kastje een gat gemaakt zodat de mannen onder de vloer de leidingen konden vervangen. Dat gaf lekker veel stof, dat manlief en ik vanmorgen verwijderd hebben. Onze kamer en keuken zien er weer uit als nieuw. Zo jammer dat je er niets meer van ziet, want ik denk dat er wel een vette rekening volgt...

Maar omdat er mensen bezig waren in huis kon ik het huis niet uit en dus niks beters doen dan een mooie tas maken. Deze keer wilde lieve Wilma graag een stevige boodschappentas van postzakstof. Samen een patroon besproken en toen aan de slag.
Voor het eerst ook mijn ringen apparaat gebruikt. Valt nog helemaal niet mee om dat voor elkaar te krijgen. Ik doe vast iets fout met de gatenmaak  hulpstukken, want dat lukt niet. Maar de ringen inslaan gaat prima. Klein missertje met één van de ringen, toen de stof er niet goed tussen zat.


Ook voor het eerst heb ik de stof verstevigd met Decovil (light). Fijn spul dat je gewoon in kunt strijken. Het resultaat is een hele stevige tas.
Het is me gelukt op de ring er weer af te krijgen, toen bleek dat ik ook nog een twee onderringen had gebruikt! Zonde, maar niets meer aan te doen. Goede les voor de volgende keer.

Nu maar eens kijken of  ik een leuke tas kan maken van wat oude spijkerbroeken. Dank je wel Petra van Flinth in Nieuwkoop.
Binnenkant van vrolijke ruitstof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten