maandag 19 maart 2012

Therapeutisch bezig

Na de eerste schok over de buurman ben ik vanmorgen maar weer eens wat gaan doen in mijn fijne kamertje. Ik voelde dat ik iets moest afmaken.. Nou liggen en nog twee quilts sinds een aantal jaren te vragen om afgemaakt te worden dus ik heb er eentje gegrepen en ben aan de gang gegaan. Wanneer is een quilt af? Ik besloot dat dat voor deze crazy quilt wel het geval is en dus alleen nog
een rand eromheen naaien. Even naar een handig filmpje van Nancy Zieman gekeken  hoe dat ook al weer moest. Gek hè, heb je een paar meter boeken staan...

Maar ze legt het echt heel goed uit. Die site is zo leuk, met allemaal gadgets die je wilt hebben terwijl je weet dat je ze toch niet gaat gebruiken!

 Toen de rand eraan zat konden eindelijk al de rijgdraden eruit. Wat een verschil! En wat een werk!

Dan de finishing touch: een label op de achterkant. Dat ging ook niet echt vanzelf. Letters zijn toch een beetje lastig voor vriend Hus en hij vond mijn ontwerp niet fijn om te borduren. En de eerste keer had ik een jaartal fout! 2001-2012 dat zou toch wel heel verschrikkelijk lang zijn. 2007-2012 mag van mij, aangezien ik er in totaal niet eens zo lang over heb gedaan.


De titel had ik al jaren in mijn hoofd aangezien ik deze quilt gemaakt heb terwijl ik Boer zoekt vrouw en Wie is de Mol? keek op mijn pc op http://www.uitzendinggemist.nl Ik ben niet zo goed in het volgen van een hele serie. Gewoon geen geduld voor en op deze manier gaat het veel sneller. Alleen jammer dat ik dit jaar al wist wie de mol was...


Dit is dan het hele geval!


Hij is zo groot dat ik hem niet eens goed op de foto krijg.

Detail dan maar:

Het resultaat mag er zijn.
Wat doe je eigenlijk met een quilt die af is?


Vorige week belde mijn schoonvader uit Engeland  met het verzoek om iets voor hem te maken. Hij is een fervent visser en nu wilde hij een schort dat je aan beide kanten kunt gebruiken. Dat kun je in best veel winkels kopen in Engeland, maar niet in zijn maat! Hij heeft XXXL ofzo, dus die maat is er niet. Hij gaf door de telefoon zijn maten door en verder moest ik maar zien wat ik kon doen. Beetje stevige stof en een zak erop dat wel.



 Morgenavond bij naailes maar eens kijken of dat wat gaat worden. Borduur ik er meteen maar een leuk vissie op...








O ja, en grote zoon was van het weekend ook nog jarig! Zestien is hij geworden en dan veranderd er toch wel iets. Opeens staat hij met een biertje in de hand gezellig te doen. Het gaat zo hard.
Deze foto is al weer 12 of 13 jaar geleden.



Het was toen en is nu een heerlijk kind, beleefd en gezellig dus ik maak me nog niet zoveel zorgen. Ik hou natuurlijk wel een oogje in het zeil!

En dat van die kaarten leg ik nog wel eens uit in een ander bericht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten