woensdag 7 december 2011

Nieuw voornemen

Het is nog geen nieuwjaar, maar ik heb nu al een nieuw voornemen: Elke dag iets doen wat ik eigenlijk eng vind. Dat doe ik de afgelopen dagen en de meeste dingen blijken lang niet zo eng als gedacht. Ik ben heel blij dat ik me opgegeven heb voor de winterfair in Boskoop. Daardoor heb ik veel nieuwe energie om allerlei leuke dingen te maken.
De kraamset is klaar. Heel leuk geworden en klaar voor de verkoop. Ik heb de badstof/wafeldoek ook in crème gekocht, binnenkort resultaat.

Oudste dochter had op school de etui van haar klasgenootje kapot gemaakt en beloofd dat ze een neiuwe voor haar zou kopen. En wat zeg ik meteen met mijn grote mond: 'dan maak ik er toch eentje voor je". Tuurlijk je hebt nog niet zo veel te doen!
Gisteren had het meisje aan dochter gevraagd of de etui al klaar was anders zou ze een reserve kopen! Tja, toen moest ik wel.
Het was zo klaar met die fatboy stof. Niks afwerken, prettig.

Voor diezelfde dochter ook nog aan het breien geweest. Die gebreide collen zijn natuurlijk heel populair. Maar die hele goedkope zien er niet uit en geven geen warmte (hier spreekt mijn lieve moedertje haha)
Dus de afgelopen tijd heb ik onderstaande collen (en muts die ze niet draagt) gemaakt. Foto's zijn 's avonds met veel kunstlicht gemaakt dus niet helemaal mooi.
Zwarte eenvoud. Zo lekker zacht!
Deze heb ik vorig jaar al gemaakt en draag ik meestal. Afschuwelijk dure wol maar zooooo lekker warm.
Dit is een setje maar die muts draagt ze nooit. Staat best leuk maar als een grietje van 12 iets niet wil dan wordt het lastig...
Dit is zo grappig! Je koopt die lusjeswol en dan met al vingerhakend maak je er deze sjaal van.
Nog nooit zo snel een sjaal gemaakt. Ik deed er 10 minuten over.
Dit is een beetje een probleemgeveal. Want in deze vorm bestaat hij al niet meer. De wol is heel dik en  eigenlijk gepunnikt. Daardoor is het vrij stug. In de huidige vorm is hij gewoon rechtgebreid met hier en daar een kabel. Volgens dochter veel fijner om te dragen.  Daar doe je het toch allemaal voor...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten