maandag 21 november 2011

Meten is weten

Als mijn lieve moedertje op mijn fijne kamertje komt (niet zo vaak meer met 2 nieuwe heupen) dan zegt ze altijd dat het net een winkel is bij me. Ze bedoelt dat ik nogal veel spullen heb, naast al die lapjes.
En eigenlijk heeft ze wel gelijk. Maar ik hou van goede spullen en ik ben een verzamelaar.
Voor de grap heb ik mijn verzameling scharen  en meetdingen op de foto gezet.
Dit zijn al mijn linialen en andere handige meetapparaten.
Hele fijne snijlinialen van Omnigrid, een goede set naailinialen en die kleine zoommaatjes; allemaal superhandig!
En natuurlijk heb ik ook verschillende centimeters of meetlinten.
Handig eentje die je op je tafel kunt plakken, eentje met een verzwaard uiteinde, een hele lange en ook wat in centimeters en inches.

En dit zijn al mijn scharen:
Twee kartelscharen maar niet hetzelfde. Eén met hoekjes en één met halve rondjes. Heel veel kleine schaartjes voor naast de naai- en borduurmachine. Ertussen liggen ook wat pincetten. Die zijn altijd handig bij het locken en als je weer eens iets moet uithalen.

En dan heb ik er ook nog twee die ik alleen voor papier gebruik...
Je snapt wel als je zo'n groene mat hebt, dat ik ook veel snijd. En daar heb je ook weer messen voor nodig. Heb ik ook.
Die rolmessen van Olfa zijn heel fijn. Erbij ligt ook een rondsnijder. Dat is zo makkelijk om cirkels uit stof te snijden. Die twee pennen aan die liniaal is een passer. Kan ik grote cirkels maken op papier.

Als ik het zo bekijk heb ik wel veel spullen maar het is geen winkel, want ze zijn is niet te koop. Dat zijn de spullen die ik ermee maak op www.ivyswebshop.nl !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten