donderdag 27 oktober 2011

Gebreide kerstballen; het wordt steeds leuker!

Deze week op naailes eindelijk tuniek afgemaakt. Ik naai dus thuis helemaal niks meer. Als ik op dinsdagavond thuiskom, gooi ik de tas neer en zet mijn naaimachine iets voorzichtiger neer. Als het dan weer dinsdag is, pak ik allebei op en ga. Terwijl het toch wel erg leuk is om iets te maken. Maar ja, er zijn nog zoveel meer andere leuke dingen! Neem nou die kerstballen.
Heel Nederland kan het volgens mij inmiddels maar dat dondert niet, ik ga gewoon lekker door. 
 Ook maar eentje gemaakt voor in mijn fijne kamertje. Die letters erop krijgen viel nog helemaal niet mee. Het ziet er in het echt ook mooier uit dan op de foto.

En omdat dat boek niet echt een uitdaging meer is, ben ik begonnen met zelf ontwerpen.
 
Met potloden die ik al zeker 20 jaar in huis heb en nooit gebruikt! Knap hè met drie kinderen...
Nu kwamen ze heel goed van pas. Ik wilde een ruitmotief voor op de balletjes maken. Tja, dat is lastig als je sowieso niet kan tekenen en geen ruimtelijk inzicht hebt. Dat betekent dus heel veel gummen en overnieuw beginnen.
Maar ik heb een beginnetje gemaakt en dat ziet er best grappig uit.
Als je goed kijkt zie je op het ontwerp ook nog blauw, maar dat werd een beetje veel van het goede met al die draden! Dat doe ik gewoon in wit.

En dan komt deze week Halloween in de straat. Alle zooi van de zolder gehaald en gekeken wat nog leuk was en wat niet. Voor jongste dochter en haar vriendinnetje een shirtje gemaakt. Dat lapje erachter is gewoon uit nood leuk geworden.  

Ik had meteen in het begin een ongelukje en een gat in het shirt. Lapje erover, klaar! En die tekst komt van dochterlief zelf. Leuk als je die kinderen tweetalig opvoedt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten