vrijdag 29 juli 2011

Speldenkussens!

Ik ben druk bezig met borduren voor de hippiejurk van jongste dochter en dan glijden je gedachten wel eens weg. Opeens bedacht ik me dat ik best veel speldenkussens heb.
Twee zelfgemaakte ouderwetse steek kussens:
I'm busy embroidering the hippie dress for youngest daughter and then my thought start drifting. I realised all of a sudden that I have a lot of pin cushions.
Two I made myself:

Links is een probeersel voor een log cabin quilt om te kijken of die lapjes een beetje leuk bij elkaar staan. De quilt is er nog steeds niet maar het speldenkussen doet het heel goed. De rechter is er één uit een Tilda boek. Ik heb er zelf iets op geborduurd waardoor je er bijna niet meer in kan prikken :(
On the left is a test piece for log cabin quilting to see if the fabric go together. The quilt is not in sight yet but the pin cushion is great. De one on the right comes from a Tilda Pattern. I embroidered something on it and now you can hardly prick your pin in it :(

Dan heb ik twee magnetische speldenkussens, reuze handig als je haast hebt. Niet handig als de spelden aan de onderkant zitten...
These magnetic ones are super handy, when you're rushing. Not handy when the pins stick on the bottom...
Mijn naalden zitten apart van mijn spelden en daar ben ik heel erg in. Geen naalden bij spelden!
Dan krijg je dus dit:
My needles are seperate from my pins and I mean separate! This is what you get:
In die tomaat zitten alleen machinenaalden. Als je goed kijkt zie je dat ik er 60, 70, 80 en 90 op gezet heb. Zo weet ik ongeveer wat voor naalden ik in gebruik heb. Vroeger heb ik wel eens met mijn nagellak verzameling gezeten en alle naalden een eigen kleurtje gegeven. Maar dat was eenmalig...
In dat lelijke lila geurkussentje zitten mijn naalden. Dat kussentje heb ik ooit van mijn Engelse schoonmoeder gekregen. Het was een setje van 3 geurende zakjes. Tja, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen dan dat deze op de één of andere manier geëindigd is als naaldenkussen.
The tomatoe is filled with machine needles. I wrote the numbers 60,70,80,and 90 on it. This way I know what needles I'm using. Earlier I used to colour my needles with nail polish. I only did this once. In that ugly lilac scented (not any more) bag are hand needles. My English mother-in-law has giving me the bag once. I was a set of three and that's about all I can say about it.

Toen mijn oma overleed heb ik haar naaidoos geërfd (of is het geörven?). Daar zal ik binnenkort ook nog een bericht over maken, wel leuk om te zien wat er allemaal inzat.
When my grandmother died I inherited her sewing box. Soon I will wite about the content.

Een mooie houten doos, waar onder heel veel andere dingen ook een speldenkussen in zat. Dat heeft nu een mooi plaatsje in mijn glazen kastje.
A nice wooden box, full of stuff. And also a pin cushion. I has a nice place in a glass cabinet.

We zijn er bijna!
 Jaren geleden ben ik begonnen met quilten, met de hand en dan heb je natuurlijk ook spelden en naalden nodig. Dus weer een speldenkussen erbij, twee zelfs!
Almost there!
Years ago I started on a quilt by hand. And you need pins and needles then so two more pin cushions.
Met de spelden is gemaakt door mijn lieve moesje, die mij de liefde voor het handwerken heeft bijgebracht. Dit is met de hand door haar geborduurd. En dat ding voor de naalden heb ik gekregen van mede cursist, die naar een ver land was geweest.
The one with the pins is made by my sweet mother, who has given me the love for crafting with fabric. This one is hand embroidered.The other one I got from a lady at the quilt course. She had been to a coutry far away.

Ik vraag me af of iedereen die met stof werkt zo veel speldenkussens heeft. Oh ik heb er nog één. In mijn tas voor naailes. Deel van een setje dat ik gemaakt heb. Heb ik het al eens over gehad in een eerder bericht van 16 maart j.l.
I wonder iff other people have so many pin cushions too. Oh, I have another one. In my bag for sewing class. It's part of a set I made. In a post on March 16th.

Gisteravond trouwens lekker zitten hoooken (Zpagetti) en twee tasjes zitten haken. Vandaag gevoerd en klaar om ter verkopen!
Yesterday night I have been busy Hoooking (Zpagetti). I made two bags. Lined them today and they can be sold!
















Deze is in opdracht gemaakt, en ik ben zo blij  met die leuke voering! This green one is alreade sold and this pink one is going on the webshop
Deze gaat op de site.

Hij lijkt op de foto groter dan hij in het echt is, maar het is een schatje!
It looks bigger than it is, but it's cute!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten