woensdag 27 juli 2011

Het is een portemonneetje geworden.

Gisteren heb ik nog lang gezeten op mijn fijne kamertje maar er kwam geen inspiratie. Dan niet, ga ik wat anders doen.
En vanmorgen wist ik het meteen. Jongste dochter is een hippie. Op zich niks mis mee, ik voel  me zelf soms ook nog behoorlijk  groovy :)
Maar zij doet dus mee met het startfeest op school. Kinderen mogen dan playbacken of zelf zingen. Nu wil mijn kleine hippie zelf zingen en natuurlijk een lied van 'Hair". Nou is het leuk om zo'n hippielied te zingen, maar dan moet je er natuurlijk ook uitzien als een hippie. En dan ben ik opeens weer in zicht!
Mam, een jurk die bovenaan strak zit en onderaan wijd, met bloemen erop, dat wil ik, dat kun jij toch wel?
Tuurlijk, mama kan alles. Dus gisteravond heel internet afgestruind naar haakpatronen voor bloemen en een beetje mooie witte stof. Aangezien mijn vaste leverancier Los Naaimachines dicht zit wegens vakantie, moet ik het doen met foto's van stofjes. Niet echt fijn als je iets in je hoofd hebt en je weet dat het in Leimuiden ligt...
Op de bank nog even geprobeerd om een leuk bloemetje te haken, maar het werd niet wat hippie in haar hoofd had...
Yesterday I sat in my little room for a while bt I didn't have any inspiration. Fair enough, I'll do something else.
And this morning  I knew straight away. Our youngest daughter is a hippie. Nothing wrong with that, I sometimes feel rather groovy :)
But she is going to perform at a school night where kids can dub or sing a song.  Now our little hippie wants to sing and of course a song from "Hair". Great to sing a hippie song but then you also have to look like a hippie. And then mum comes into htel picture!
"Mum, a dress that is tight on top an flowing round my feet, with flowers on it, that's what I want, you can make that, can't you?"
Of course, Mum can do anything. So last night I have surfed Internet for crochet patterns for flowers and nice white fabric. My usual supplier Los Naaimachines in Leimuiden is closed for the summer Holidays so I have to find something on line. I know wat I want and it's in that shop...
I've tried to crochet a flower by myself but that didn't look like what Hippie had in mind.

Nog even geprobeerd een bleoemtje te borduren, maar dat viel ook niet echt in de smaak. Ik vond het ook niet echt mooi.
Also tried to embroider a flower on the machine, but she didn't like that either. Neither did I.


Vanavond op de bank nog maar eens een poging wagen.
I'll give it another try tonight.

Daarna bedacht ik me opeens dat in het najaar ik weer workshops ga geven bij Los Naaimachines. Dus een leuk portemonneetje voorbereid.
Then I realised I will be giving workshop at Los naaimachines in the Fall. I prepared this little wallet.


En dit is de binnenkant...
this is the inside...


Van die leuke Ed Hardy stof!
Great Ed hardy fabric!


Dit is nog een leuk boek dat ik tegenkwam bij de boekwinkel toen we schoolspullen gingen kopen voor oudste dochter. Hier ga ik vast wat uit maken, zo leuk!
This is a great book I found in the book store when we out ot by school stuff for oldest daughter. I will make something from it, one day!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten