maandag 25 april 2011

Vrolijk pasen!

Het is al weer tweede paasdag dus eigenlijk is pasen bijna voorbij. Maar met dit weer moet het wel een vrolijk pasen worden.
Ik ben niet zo erg van in de zon zitten, zit liever in mijn fijne kamertje. Maar zaterdagmiddag ben ik met jongste dochter en een paar nichten naar de Reeuwijkse Plassen geweest. En zowaar een beetje kleur op gedaan. De foto die hier bijhoort, is helaas niet geschikt voor publicatie. Manlief vond het geen goed idee om mijn decolleté op internet te zetten.
Dus dan maar een paar foto's van dingen die ik vandaag heb gedaan.
In Holland we celebrate two days of Easter and today is the second day of a lovely Easter. Such nice weather! I don't really like sitting in the sun, I'd rather sit in my littel room, but his Saturday afternoon I went to a lake with youngest daughter and some cousins. And I got a little bit of a tan. The photo to prove it is not suitable for publication. Husband didn't like the idea of my cleavage on the internet. So I'll show photos of things I made today:)

Productie in bikini bags. Je moet toch voorraad hebben als de echte webshop de lucht in gaat.
Made a few bikini bags. You need to have some in stock when my webshop is ready.


Daarom ook een nieuw patroontje op de cadeau zakjes. Misschien ook leuk voor heren.
Also a new desgin on the gift bags. Maybe nice for men.






En dan dat kussen project met Zpagetti garen. Zelfs mama Neeltje heeft er nog aan meegewerkt, omdat mijn pols het te zwaar werk vond en in staking ging. Maar Neeltje haakt losser dan ik dus dat hele stuk weer uitgehaald. Ach, ze was lekker bezig....
Then the Zpagetti project. Even mama Neeltje has worked on it because it was too heavy on my wrist. But Neeltje's crocheing in looser than mine so I had to pull out everything she'd done. Oh well, she had something to do...


Dit is de onder- of de bovenkant, maakt helemaal niet uit.
This is the top or the bottom, doesn't matter.


De oplettende lezer zal opmerken dat er opeens bruin bij zit. Dit komt omdat het rode garen op was. En op = op bij dit garen. Maar het bruin kleurt er mooi bij.
Nu is het kussen in elkaar gezet en kan worden opgevuld. Ben er nog niet helemaal uit waarmee ik dat ga doen. Het moet wel stevig zijn want ik wil hem dichtmaken en nooit meer open maken.
The observant reader will see that I've added brown. That's because I ran out of red and with Zpagetti you can't order extra. But I think it goes well with the red. The cushion is now ready for sewing together and filling. I still don't know how to do that, it has to be firm because I aim to close it and never open it again!


Deze kippies heb ik gemaakt voor de workshop in de winkel, maar geen animo. Neem ik ze weer lekker mee naar huis en mogen ze hier pasen vieren. Voor de technischer lezer: De kippies zijn gemaakt met de log cabin techniek en de snavel, kam en staart ertussenuit genaaid. Heel leuk om te doen.
Iets wat minder leuk om te doen is die verrekte knikkerzakken naaien!
I made these chickies for a workshop, but nobody was interested. So I'll take them home and let them celebrate Easter here! For the technical reader: Chickies are made with Log-cabin technique and the beak, comb(?) and tail are sewn from between. Nice to do! Something not so nice to do is sewing these marble bags!


Ik doe het met constant de kids die ze krijgen in mijn achterhoofd en dat houdt me gaande.
Maar de stofjes zijn gordijnstalen van honderd jaar oud. Dik en rafelig, niet gaaf.
Toch nog weer dertien stuks gemaakt. Ben er nu wel even klaar mee. Ik ga buiten zitten!
I have the kids who get the bags on my mind and that keeps me going. But the fabric is so old and thick and ugly! I made another thirteen and I'm done. I'm going to sit outside!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten